Macaroons fail

När vi var i Stockholm gick vi förbi någon liten monter där det stod Pralinhuset och jag var så klart tvungen att kolla.
De hade chokladpraliner osv som såg sjukt goda ut och till sist såg jag att de hade massa olika smaker av macaroons!
Jag blev helt till mig och kollade på alla smaker, sen...kollade jag på priset. 
17:- för EN ENDA och det fanns två olika paketpriser som båda låg över 100:-.
Då såg de inte så goda ut längre och jag struntade i dem. 

Dagen efter tyckte min man att "det är klart du ska få smaka!" Så han köpte det mindre paketet med nio olika smaker. Tjejen i kassan hjälpte att blanda och hon sa att deras kola var favoriten. 

Jag tog min tid på mig att smaka på alla dessa små svindyra kakor och jag måste säga att det var inte en enda som var supergod... Det fanns en vanilj och den var väl den enda som var liiite mer än OK. 
Jag blev så himla paff!
När jag gör själv kan jag inte sluta äta dem, det är så jäkla gött!
Det var ingen av dessa franska mandelkakor som ens smakade mandel... 
Det är ju det som gör marängen så oroligt god, när den är alldeles seg av mandel. 

Himla märkligt. Jag blev som sagt väldigt förvånad. 
Så är ni förbi där och känner er sugna så spara era pengar. Det är mitt tips!


Här har vi mina egna smarriga kakor!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnstahre.blogg.se

Hundar, bakning och massa strunt! Mest strunt.

RSS 2.0