ALS ice bucket challenge

Det är en stor våg nu med det här Ice bucket challenge och det är ju jättebra att folk uppmärksammar detta då ALS verkligen är en helt fruktansvärd sjukdom!
Men det som jag tror försvinner lite i hela detta jippot är den lilla detaljen att man ska donera pengar när man antagit utmaningen?

Jag har vänner på min Facebook som gjort the ice bucket challenge.... Jag kan natruligtvis ha fel, men jag tvivlar på att de donerat pengar till organisationen för att stödja forskningen kring ALS. 

De häller bara kallt vatten över huvudet och utmanar varandra. That's it. 

Jag ska väl inte säga något då jag inte heller donerat pengar (än iaf), men jag heller inte "gjort utmaningen" om än så halvhjärtat. 

Jag tycker bara att det är lite synd hur fort syftet med det försvann!


Conan O'brian!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnstahre.blogg.se

Hundar, bakning och massa strunt! Mest strunt.

RSS 2.0