Sylt

Nu har jag kokat sylt för första gången! :)

Eller ja... vi får väl se om det blir sylt eller inte. Annars använder jag den till att fylla muffins eller tårtfyllning eller något!

Det fick bli hallonsylt då Kalle gillar det bäst och han är naturligtvis min försökskanin :P
Jag gjorde ju så klart lite fel också.... Vad annars!
Jag halverade receptet som stod på Pektinflaskan MEN jag glömde halvera syran, alltså citronsaften. Så det blev en hel citron istället för en halv. 
Kom på det i samma sekund som jag hällde i det och då är det lite för sent!
Tänkte att sylten (kanske sylt iaf) skulle bli råsur, men vi smakade på den båda två och vi tyckte inte det? Så ja, vi får väl se ifall det blir för löst eller något pga för mycket vätska kanske. Det är det jag oroar mej för. 

Men det är bara att vänta och se. 
I'll let you know ;)


En med kärnor och en utan. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnstahre.blogg.se

Hundar, bakning och massa strunt! Mest strunt.

RSS 2.0