Vad händer?

Jag tycker det är så konstigt...
När vi var små och fick läsa om förintelsen och fick träffa människor som berättade om sin tid i koncentrationslägren tyckte alla att detta var hemskt. 
Alla var liksom överens om det.

Men nu. 
Nu när folk har växt upp och skaffat sig vridna åsikter kors och tvärs tycker helt plötsligt folk att detta är okej?
Eller har de helt enkelt glömt att Hitler inte kom till makten genom att säga "Nej men vad säger ni, ska vi inte ta och gasa ihjäl alla judar och alla andra jag känner för?"

Jag vet ju folk som är i min ålder och folk som jag gått i skola med som håller på SD och SvP osv, som fått exakt samma information om andra världskriget som jag.
Jag får det inte att gå ihop.

Jag minns frågor man fick i skolan när man läste om förintelsen. T.ex "Tror ni något liknande skulle kunna hända idag?"
"Hur kan man vara säker på att detta inte händer igen?"
Jag minns även att MÅNGA gav svar i stil med att vi vet bättre, vi har övervakningskameror nu osv...
Detta var i årskurs 4. Då visste vi bättre. 
Nu stödjer många av dem dessa hemskheter helhjärtat. 
Jag har aldrig släppt tron om att något sådant aldrig skulle kunna hända igen, men nu ser jag ju att det är precis såhär det kommer ske isf.

Jag såg en bild från en demonstration mot SD där en kvinna höll en skylt där det stod "Att man ens ska behöva demonstrera/protestera mot den här skiten!"

Jag förstår bara inte hur människor inte kan se vid det här laget att alla är människor helt enkelt?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnstahre.blogg.se

Hundar, bakning och massa strunt! Mest strunt.

RSS 2.0