Fruit Rollups

Jag är alltid på jakt efter nyttigare godis eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte INTE kan äta godis. 
Eftersom jag är normal?

Jag har bl.a provat att frysa yoghurtklickar med lite riven mandel på, såg jättegött ut på bilden men smakade... iskall yoghurt. Jag började frysa. 

Har provat veganska chokladbollar och de är faktiskt goda! Har köpt dadlar nu igen så jag ska kunna göra fler. 
Fick receptet av en bekant på Facebook, kan lägga upp det här när jag gör dem nästa gång!

Denna gång provar jag att göra egna Fruit Rollups. Jag har aldrig sett dem, så jag tror det är mer av ett USA-fenomen, men alla recept på hemmagjorda såg så goda ut så jag måste prova!
Man puréar (ja, puréar) bär/frukt, smetar ut det någorlunda jämt på en plåt och torkar i ugnen. 
Man kan tillägga socker och vad man vill, men det är inte nödvändigt!

Jag provar en apelsin och en jordgubb. Det luktar så gött här hemma just nu!
Jordgubben var lite svår att smeta ut då den blev mer saft än puré. Apelsinen hällde jag av det mesta av saften och gav till Kalle 👍


Önska mig lycka till!

Kattis
2015-05-04 @ 21:14:37
URL: http://stellaefoto.blogg.se/

Lycka till och blir spännande att höra vad du tycker sen!:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnstahre.blogg.se

Hundar, bakning och massa strunt! Mest strunt.

RSS 2.0